måndag 17 oktober 2011

17 Oktober

Precis hemkommen från Väsby där jag spenderat dagen med Bella och Steph.

"If you wait for me
then I'll come for you
Although I've traveled far
I always hold a place for you in my heart"


Nu sitter jag och lyssnar på den underbara Tracy Chapman och funderar på detdär med relationer. Människor i mitt liv som kommit och gått och varför människor som jag brytt mig så mycket om helt plötsligt är borta och jag förstår inte vad som har hänt egentligen.

"If you think of me
If you miss me once in awhile
Then I'll return to you
I'll return and fill that space in your heart"


Det enda jag kan komma fram till är att de som finns kvar är de som har klarat av att jag stött bort dem när dem kommit för nära. För det har jag märkt att jag gör.
Hur märkligt det än kan låta så är det som en försvarsmekanism, när någon kommer för nära så stöter jag bort denna. Jag slutar höra av mig, gör allt för att personen ska avsky mig och försvinna från mitt liv. Allt självklart i högre eller lägre grad.
Det är verkligen jättemärkligt och jag förstår det inte själv.

"Remembering
Your touch
Your kiss
Your warm embrace
I'll find my way back to you
If you'll be waiting"


Men om jag ska psykoanalysera mig själv så tror jag att det har att göra med att det är lättare att själv stöta bort människor än att bli bortstött, det är lättare att bara ha vänner som vet lite om en än de som vet allt och känner en utan och innan.

"If you dream of me
Like I dream of you
In a place that's warm and dark
In a place where I can feel the beating of your heart"


Men framförallt så är det någonting nytt att ha fungerade relationer för mig, för jag har inte haft några fullt fungerande relationer kring mig i hela mitt liv.
Det har alltid varit knackligt i fogarna någonstans och det har alltid varit någonting som jag måste ändra på med mig själv för att relationen ska fungera.

"Remembering
Your touch
Your kiss
Your warm embrace
I'll find my way back to you
If you'll be waiting"


Det har aldrig varit så att jag blivit respekterad till 100% och villkorslöst älskad. Så när jag väl blir det så gör det mig otroligt rädd och rädsla är en otroligt märklig känsla.

"I've longed for you
And I have desired
To see your face your smile
To be with you wherever you are"


Det har alltid funnits ett men-om-du-var-sådär-så-skulle-jag-gilla-dig-liiite-mer.

"Remembering
Your touch
Your kiss
Your warm embrace
I'll find my way back to you
Please say you'll be waiting"


Så ja, det är alltid lika tråkigt att se människor försvinna bort, att sakna vänskaper och kärlekar som varit. Det jag kan göra nu är bara att göra mig själv medveten om mitt beteende och göra någonting åt det så jag inte stöter bort fler stjärnor ur mitt liv.

"Together again
It would feel so good to be
In your arms
Where all my journeys end
If you can make a promise
If it's one that you can keep
I vow to come for you
If you wait for me"


Pax och godnatt!

"And say you'll hold
A place for me
In your heart."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar